Často k nám do predajne chodia ľudia a pýtajú se na náhradné diely k svojim kufrom. Pokiaľ ide o kufre kúpené v Kufrlande (pozor, nepliesť si s Kauflandom, kde sa kufre tiež občas vyskytujú, hneď vedľa párkov a iných údenín) tak to zase taký problém nebýva. Príchodiaci ale z väčšej časti priznávajú že svoj rozbitý kufor kúpili buďto na e-shopoch, které už neexistujú anebo ich v rôznych hypermarketoch prihodili do košíku k mäsu a zemiakom. Takéto kufre majú ale obvykle veľmi nevalnú kvalitu, sú vyrobené na jedno použitie a náhradné diely k nim neexistujú.
Tak ako u predajcov e-shopov s krátkou životnosťou, tak u nákupcov potravinových a jiných reťazcov býva postup rovnaký. Výrobcovia v Číne potrebujú vyprázdniť svoje sklady kufrov ktoré se im nepodarilo predať, ponúknu tieto s veľkou zľavou týmto prekupníkom a tí ich buď rozvezú do hypermarketov alebo vytvoria krátkodobý e-shop kde tovar ponúknu za lákavé ceny. Tomuto zákazníci chystajúcí se na svoj obľúbený last minute pobyt v Turecku či Egypte neodolajú. Prekupníci tovar vypredajú, vypnú e-shop, ukončia obchodnú aktivitu a zabudnú na zákazníkov.
Títo potom po neúspěšných pokusoch kontaktovať predajca zúfale začnú hľadať a obvolávať špecializované predajne. Je to ale rovnaké, ako byste v lacnom párku z hypermarketu hľadali mäso. Zákazníkov s takýmto kufrom musíme odmietať a vysvetlovať im že si kúpili výrobok na jedno použitie, z čoho bývajú často rozladení.
Niekoľko rád na záver:
Nesnažte sa nájsť ten najlacnejší kufor na trhu, je pravdepodobné že budete v krátkej dobe musieť kúpiť ďalší.
Prejdete si zoznam predajcov, pozrite sa na ich históriu a recenzie. Dajte na doporučenie známych.
Snažte sa vybrať predajcov ktorí majú aj kamennú predajňu. Tam je možné si kufre prezrieť a nechať si poradiť od personálu. Podľa toho potom poznáte či sú skutočne odborníci.
Vyhýbajte sa hypermarketom ktoré behom sezóny môžu mať dočasne v ponuke kufre, ale nič o nich nevedia, nemajú predajcov iba personál pre doplňovanie tovaru. Doplňujú rohlíky, šampóny, víno, kufre a hromadu ďalšieho tovaru, nie sú odborníkmi na nič, neporadia vám. Tovar sa predá a za dva týždne už sa nebudú pamätať že ho mali.
Argument, že nemá smysl kupovat drahý kufr, protože ho na letišti stejně rozmlátí není úplně správný. Jednak přepravci za kufry nesou odpovědnost a případnou škodu jsou povinní vám uhradit a jednak rozmlácené bývají jako první právě ty nejlevnější kufry.
Buďte pripravený na cesty s Kufrlandom. Štefan Baláž